Polvi Kuntoon -verkkovalmennus

 

Kuntouta polvi toimivaksi ja kivuttomaksi, jotta voit jälleen liikkua vapaasti.

 

Ei ylimääräisiä tukia tai voiteita, joilla saat vain hetkellistä helpotusta, vaan tehokkaat harjoitteet, joilla rakennat polvea tukevan vahvan alaraajan lihaksiston.

 

Huomaat, kuinka askel tuntuu kevyeltä ja mieli on virkeä, kun pystyt liikkumaan rajoituksetta ilman polvivaivoja.

 

L√§hde mukaan t√§st√§ hintaan 89‚ā¨

Tuleeko polveesi äkillinen kipu, kun lähdet liikkeelle? Oletko huomannut liikerajoituksia? Kipeytyykö polvi juostessa tai muussa liikunnassa? Jalan koukistaminen tai ojentaminen on haastavaa? Turpoaako polvi? Huomaatko seistessä, että polvi yliojentuu? Onko sinulla ollut vammataustaa polvessa esimerkiksi ristisiteissä, jolloin polvi tuntuu löysältä?

 

 

Haluatko liikkua vapaasti ilman kipuja?

Haluatko saada vahvan alaraajan lihaksiston, joka kestää kovempaankin kuormaa?

 

Olet saattanut kokeilla erilaisia polvitukia, venyttelyä tai geelejä vaivan vähentämiseen, mutta nämä eivät olet auttaneet kuin ehkä hetkellisesti.

 

Polvi Kuntoon -verkkovalmennus kuljettaa sinut ikävistä polvivaivoista ja liikkumisen rajoitteista kohti vahvaa ja toimivaa kehoa, joka kestää arjen tuoman kuormituksen. 

Moikka!

Olen Nea Vallenius, OMT- ja urheilufysioterapeutti ja yksi Verkkofyssarin perustajista. Olen toiminut fysioterapeuttina jo yli 10 vuotta ja kuntouttanut erilaisia polvivaivoja, rasitusperäisistä vaivoista nivelrikko-ongelmiin.

Polvivaivojen taustalla on usein liikarasitus. Silloin polvinivelen kuormitus kasvaa suuremmaksi kuin lihasten voimatasot ovat. Olen myös itse kokenut polvivaivoja. Kun tiesin parhaat keinot kuntouttamiseen, oli polvivaiva helppo hoitaa kuntoon. Liikkuvalle ihmiselle, kuten minulle tämä oli erittäin tärkeää, että pystyn elämään arkeani ilman rajoitteita. 

Oman kuntoutuskokemukseni kautta ymmärrän hyvin ihmisiä, jotka haluavat päästä eroon ikävistä polvivaivoista ja arkea sekä harrastuksia rajoittavasta tekijöistä.

Omien kokemuksien sekä pitkän asiakastyön kautta olen koonnut kaikki parhaiten toimivat menetelmät sekä harjoitteet nyt yhdeksi kokonaiseksi ohjelmaksi ja näin myös sinulla on mahdollisuus kuntouttaa polvivaiva kotoa käsin kuntoon. 

Polvi Kuntoon -ohjelma sisältää:

  • Erikoiskoulutetun fysioterapeutin suunnittelema 6 vaiheen harjoituskokonaisuus, jonka avulla kuntoutat polvivaivan turvallisesti
  • Harjoittele 3 kertaa viikossa 15 minuuttia kerrallaan ja¬†huomaat, kuinka polvivaiva alkaa helpottamaan
    • Valmennus sis√§lt√§√§ 6 eri osiota, jotka etenev√§t progressiivisesti kohti vahvaa ja toimivaa polvinivelt√§
    • Jokaisessa osiossa harjoitellaan polven hallinnan, liikkuvuuden ja voiman harjoitteita
    • Harjoittelu aloitetaan perusharjoitteilla, joilla p√§√§set helposti liikkeelle polven kuntoutuksessa
    • Sen j√§lkeen etenet askel askeleelta harjoitteisiin, joissa vastusta kasvatetaan kuntoutuksen etenemiseksi
  • Harjoitusvideoissa liikkeen suorittamisen ohjeet ovat selitetty tarkasti, jolloin pystyt tekem√§√§n liikkeet oikein
  • Osassa harjoitteista tarvitset vastuskuminauhan¬†
  • Ohjelma j√§√§ k√§ytt√∂√∂si loppuel√§m√§n ajaksi ja voit palata siihen aina tarpeen tullen
  • Harjoitteista saat my√∂s rakennettua liikkuvuusharjoituspankin, jonka avulla huolehdit erityisesti polvinivelen hyvinvoinnista

 

Niille, jotka haluavat syventyä aiheeseen, olemme koostaneet tiiviin tietopaketin

Lyhyen opetusosion avulla saat lisää tietoa polveen liittyvistä taustatekijöistä. Näiden ymmärtäminen auttaa sinua motivoitumaan ennaltaehkäisevään harjoitteluun.

  • Taustatietoa polvikipujen syist√§ erityisesti rasitusper√§isen ja nivelrikkoper√§isen kivun
  • Polven anatomiaa
  • Polven kuntoutuksen t√§rkeimm√§t hoitolinjat
  • Polven nivelrikon taustatekij√§t
  • Miten ennaltaehk√§iset polvivaivoja

 

Saat erikoiskoulutetun fysioterapeutin tuen valmennuksen ajaksi


Saatat tarvita apua esimerkiksi pohtiessasi, missä vaiheessa on järkevää siirtyä harjoittelussa eteenpäin tai epäilet, että harjoite ei toimi toivotulla tavalla ja haluat varmistua asiasta.

  • Suljettu TULE-kuntoon -ryhm√§ Facebookissa
  • Ryhm√§ss√§ on vastaamassa OMT-fysioterapeutti Heli Kallio
  • Ryhm√§ss√§ voit kertoa harjoittelusi etenemisest√§ ja onnistumisista
  • Voit kysy√§ sinua askarruttavia asioita suoraan OMT-fysioterapeutilta
  • Ryhm√§n tavoitteena on my√∂s motivoida toinen toisiamme

 

Saat siis yksinkertaiset harjoitteet, joiden avulla voit nousujohteisesti kuntouttaa polvesi kuntoon.
 
Erikoiskoulutetun fysioterapeutin ammattitaidolla suunniteltu ohjelma, jossa emme vaivaa päätäsi vaikealla ammattisanastolla, vaan käytämme selkeää ja yksinkertaista kansankieltä.
 
Ohjelma sisältää kaiken tarvittavan, mitä vahva ja toimiva polvi vaatii!

 

Pitkäaikaisia tuloksia jopa 6 viikossa. Huomaat edistyksen jo muutaman viikon harjoittelun jälkeen!

 

Kuntouta polvesi terveeksi ja toimivaksi, niin voit jälleen nauttia liikkumisesta ilman rajoitetta.

Polvi Kuntoon -ohjelma antaa sinulle kaiken tämän:

‚úĒÔłŹ¬†Miten p√§√§set eroon¬†ik√§vist√§ polvikivuista, jotka rajoittavat liikkumista

‚úĒÔłŹ Miten saavutat¬†vahvan alaraajan lihaksiston, joka tukee polvea

‚úĒÔłŹ Miten voit ennaltaehk√§ist√§ polven nivelrikkoa

‚úĒÔłŹ Miten rakennat¬†vahvan polven, jonka avulla ennaltaehk√§iset akuutteja vammoja

‚úĒÔłŹ Saat vahvan ja tukevan lihaksiston, joka kest√§√§ rasitusta enemm√§n

‚úĒÔłŹ Mit√§ tehd√§, jos vaiva on ollut jo vuosia

‚úĒÔłŹ¬†Kuinka¬†p√§√§set "k√∂nkk√§√§v√§st√§" liikkeest√§ eroon¬†

‚úĒÔłŹ¬†Opit¬†alaraajojen oikean linjauksen, jolloin kuormitus jakautuu polvinivelelle tasaisesti

‚úĒÔłŹ¬†Huomaat, kuinka juoksu tuntuu¬†kevyemm√§lt√§

‚úĒÔłŹ Huomaat, miten k√§vely tuntuu luonnolliselta ja rennolta

‚úĒÔłŹ¬†Miten sanot hyv√§stit¬†liikerajoituksille

‚úĒÔłŹ Kuinka saat polvinivelen¬†stabiiliksi

‚úĒÔłŹ Tiivis tietopaketti polven kuntoutuksen t√§rkeimmist√§ tekij√∂ist√§

 

Halusin saada polveni kuntoon, jotta voisin tehdä töitä ja vaellusreissuja sekä tanssia kuusikymppisiä ilman kipuja. Tämä valmennus tuli vastaan googlatessa ja vaikutti luotettavalta. Ohjelma on ollut hyvä ja antanut sopivasti haastetta. Varovaisellakin lähestymisellä polvi on jo aamuisin notkeampi.

- Leena

Kärsin alkavasta polven nivelrikosta ja halusin saada polvea ympäröivät lihakset kuntoon tukemaan polvea. Päätin lähteä mukaan Polvi Kuntoon -verkkovalmennukseen, koska ohjaajien ammattimaisuus vaikutti pätevältä. Olen vielä alkutekijöissä, mutta tähän asti olen ollut tyytyväinen ohjelmaan, se on ollut mielenkiintoinen ja tarjonnut haastettakin ja oikeat lihakset ovat pikkuhiljaa löytyneet.

‚Äď Anne-Maria

Toinen polveni oli tosi kipeä, enkä voinut edes astua sillä jalalla kunnolla. Halusin päästä tästä ikävästä kivusta eroon ja siitä syystä lähdin mukaan Polvi Kuntoon -verkkovalmennukseen. Valmennus oli hyvä ja kipuni vähenivät aika lailla!

‚Äď Liisa

Minulla oli nivelrikkoepäilyä oikeassa polvessa. Halusin saada säännöölisen kotijumppaohjelman ja kuntouttaa polvea ennen lääkäriin menoa. Verkkovalmennus kiinnosti ja vaikutitte reippailta ja asiantuntevilta. Verkkokurssi on hyvin laadittu ja vaikuttaa rahansa väärtiltä ja ammattimaiselta = luotettavalta. Siellä on enemmän ja laajempia ohjeita, kuin mitä olen saanut live-fyssarilta. Tähän mennessä ilokseni huomaan, että jo vähäiselläkin jumpalla annettujen ohjeiden mukaan on kivut vähentyneet polvessa.

- Meeri

Saatat maksaa jopa 500‚ā¨ fysioterapeutin vastaanottok√§ynneist√§ polvesi kuntoutuksessa.

 

Lisäksi saatat maksaa polvituesta ja geeleistä vuositasolla jopa useita satoja euroja, mutta ne eivät tuo polveesi tarvittavaa vahvistusta, hallintaa ja liikkuvuutta, joita tarvitset saadaksesi polven kuntoon.

 

Nyt saat moninverroin edullisemman ratkaisun, jolla saavutat pitkäaikaisia tuloksia. Saat tutkitusti toimivat ja käypähoitosuosituksiin perustuvat keinot polven kuntoutukseen.

 

Valmis ohjelma, jossa on kaikki tarvittavat harjoitteet ja ohjeet yhdessä paketissa. Ja kaikki materiaali jää käyttöösi loppuelämäksi!

 

Hinta vain 89‚ā¨!

 

Lähde mukaan tästä

Näin valmennus toimii ja pääset mukaan:

 

ūüĎȬ†Klikkaa ostonappia jolloin siirryt maksusivulle. Valitse itsellesi sopiva maksutapa ja t√§yt√§ maksutiedot

ūüĎȬ†Meill√§ k√§y maksuv√§lineen√§ my√∂s Smartum, ePassi ja Edenred -maksutavat. Katso maksuohjeet¬†T√ĄST√Ą.

ūüĎȬ†Oston j√§lkeen saat¬†ohjelman tunnukset s√§hk√∂postiisi

ūüĎȬ†Kun kirjaudut sis√§√§n¬†verkkovalmennukseen,¬†l√∂yd√§t sielt√§ kaikki ohjelmat sek√§ opetusosion

ūüĎȬ†Teet harjoitusohjelmia 3 kertaa viikossa vain 15 min ajan ja huomaat¬†eron olemuksessasi heti!

ūüĎȬ†Harjoitteet ovat suunniteltu k√§yp√§hoitosuosituksen mukaisesti, yleisesti hyv√§ksytyill√§ malleilla.

ūüĎȬ†Voit tehd√§ harjoitteet juuri silloin, kun sinulle itsellesi sopii

ūüĎČ Harjoitusohjelmat¬†ja muu materiaali j√§√§v√§t k√§ytt√∂√∂si loppuel√§m√§ksi

ūüĎȬ†Jokainen harjoite on videona ja selke√§sti ohjeistettuna, joiden avulla on helppo harjoitella

 

Mik√§li sinulla on mit√§ tahansa kysytt√§v√§√§, ota rohkeasti yhteytt√§ [email protected]¬†

LIS√ĄKSI MEILL√Ą ON 30 P√ĄIV√ĄN TYYTYV√ĄISYYSTAKUU!


Koska olemme varmoja siitä, että saat tuloksia valmennuksemme avulla, niin annamme sinulle 30 päivän tyytyväisyystakuun, jotta voit kokeilla valmennusta riskittömästi.

Mikäli kokeilujakson jälkeen tuntuu siltä, että et ole tyytyväinen tai saanut tuloksia valmennuksessa, niin ilmoita siitä ja palautamme rahasi. Emme vaadi erikseen syytä palautukseen.

Kenelle Polvi Kuntoon -ohjelma sopii?

Jos tunnistat itsesi seuraavista asioista, tämä ohjelma sopii sinulle erinomaisesti.

 

ūüó£ Sinulla on polvissa kulumaa eli nivelrikkoa

ūüó£ Sinulla on ollut tapaturmasta johtuva vanha polvivaiva, jota ei ole kuntoutettu, esim. nivelside- tai kierukkavamma

ūü󣬆Olet k√§rsinyt pitk√§√§n polvivaivasta, etk√§ ole saanut pitk√§aikaista apua polvituista tai voiteista

ūü󣬆Polveen ilmaantuu kipua k√§velless√§

ūüó£ Kun nouset tuolilta yl√∂s, niin polvi tuntuu j√§yk√§lt√§

ūüó£ Polvessa on lepos√§rky√§ esim. √∂isin

ūüó£ Polven lis√§ksi s√§rky levi√§√§ my√∂s koko alaraajan alueelle

ūü󣬆Polvesi liikkuvuus on rajoittunut

ūüó£ Portaiden k√§veleminen on haastavaa

ūü󣬆Sinulla on liikkumisesta johtuvia rasitusper√§isi√§ kipuja

ūüó£ Polveen kohdistuu liikaa kuormitusta, kun joudut olemaan polvien p√§√§ll√§ pitki√§ aikoja

ūüó£ Sinulla on todettu polvilumpion rustovaurio

ūüó£ Jos sinulla on alaraajan muita vaivoja, esim. lonkan tai nilkan alueella

 

Tämä valmennus ei ole sinulle suositeltava, jos sinulla on:

- Akuutti vamma, esim. polven nivelsiteen venähdys

- Tuore repeämä, jossa lääkäri on antanut sinulle tarkat aikataululliset hoito-ohjeet

- Tuore polvinivelen tekonivel-leikkaus, jossa lääkäri antaa sinulle aikataululliset hoito-ohjeet 

Haluan kuntouttaa polveni

Nivelrikko on yleisin ongelma polvivaivoissa

Polven kuluma on puhekielen sana ja se tarkoittaa nivelrikkoa eli artroosia. Tämä on siis polvinivelen sairaus, joka tarkoittaa nivelpintojen ja rustojen vaurioitumista. Nivelrikko ei ole vaarallinen, mutta hoitamattomana se aiheuttaa niveleen jäykkyyttä, kipua ja rajoituksia arjen toimintoihin. Eri kehon asennot mm. kyykistyminen ja konttausasento muuttuvat hankalaksi ja lisäksi jäykkyys vaikeuttaa liikkumista, kuten kävelyä. Siitä syystä mahdollisimman aikainen nivelrikon tunnistaminen helpottaa kuntoutumista.

Tyypillisiä oireita polven nivelrikossa ovat paikallinen polvikipu ja polvinivelen jäykkyys. Aamulla nivelet saattavat tuntua jäykiltä tai pitkään istumisen jälkeen on hankalampi lähteä liikkeelle. Tyypillisiä nivelrikon syntytekijöitä ovat perimä, ikä ja ylipaino. Myös erilaiset vammat, kuten voivat aiheuttaa myöhemmässä vaiheessa nivelrikkoa. 

Polvikulumaa ei pysty kokonaan parantamaan, mutta oikealla kuntoutuksella pystytään ylläpitämään polven toimintaa normaalina. Tyypillisissä polvivaivoissa, kuten nivelrikossa käypähoitosuositus suosittelee ensisijaisesti sopivaa terapeuttista harjoittelua ja liikuntaa.

Polven ylikuormituksesta ja epätasapainosta syntyy kiputiloja

Kuormitustekijöihin liittyvät polviongelmat tyypillisesti ovat toiminnallisia. Tämä tarkoittaa, että polviniveleen ja ympäröiviin kudoksiin syntyy epätasapainoa. Niveleen ja sitä ympäröiviin rakenteisiin voi kohdistua esimerkiksi juoksun aikana ylikuormitusta muun muassa silloin, kun juokseminen aloitetaan liian pitkillä lenkeillä tai isoilla määrillä. Toisaalta polvinivelen epävakaus voi vääntää polvinivelen asentoa ja kuormitus kohdistuu näin epätasaisesti. Voisi ajatella, että teltta pysyy suorassa pystyssä juuri siksi, että se on tasaisesti koko pohjastaan kiinni alustassa ja jokaisessa kiinnitysnarussa on saman verran vetoa. Mikäli yksi kiinnityskohta irtoaa, kuormitus jakautuu epätasaisesti ja teltta ei ole enää suorassa. Tämä sama ilmiö epätasaisen kuormituksen osalta selittää myös polveen syntyviä kiputiloja. Tyypillistä on, että tämmöinen kipu helpottaa levossa ja kuormituksessa taas kipeytyy uudelleen.

Toiminnalliset polvivaivat ovat helposti hoidettavissa. Oikeanalainen kohdistettu treeni on ratkaisu. Treenin perusta on polvinivelen linjausten ja hallinnan harjoittelu, riittävä liikkuvuus sekä nousujohteinen lihasten vahvistaminen.

Polven kuntoutuksessa kolme tärkeintä asiaa on:

 

1. Hallinta

  • Polvinivelen merkitys liikkumisessa on todella olennainen. Siit√§ syyst√§ polvinivelen ja alaraajojen hallinta on t√§rke√§√§. Mik√§li polven hallinnassa on haasteita, se voi vaikuttaa polven lis√§ksi mm. lonkan, lantion ja alasel√§n alueelle. Lis√§ksi polven kuormitus esimerkiksi k√§velless√§ jakautuu ep√§tasaisesti nivelpinnalla aiheuttaen virheellist√§ liikemallia, joka kuormittaa polvinivelt√§ ep√§tasaisesti aiheuttaen kiputiloja polveen. Kun opit hallitsemaan ja tunnistamaan polven ja alaraajojen oikeat asennot, niin silloin harjoittelun kuormitus kohdistuu parhaalla mahdollisella tavalla sek√§ niveleen ett√§ lihakseen. Siksi kehon hallinta on kaiken harjoittelun perusta.

2. Voima 

  • Hallinnan lis√§ksi polvea t√§ytyy my√∂s vahvistaa.¬†Kun polvea tukevat lihakset eiv√§t aktivoidu oikein ja lihastuki on t√§st√§ syyst√§ heikentynyt polvinivelen ymp√§rill√§, niin t√§st√§ voi seurata polvivaivoja kuten nivelrikkoa. T√§m√§n vuoksi harjoittelun tavoitteena on saada polvea tukevien lihasten toiminta normalisoitua ja vahvistettua.¬†Kohdistettu lihaskuntoharjoittelu on paras tapa aktivoida oikeaa lihaksistoa ja saada lihasvoimaa polvea tukeviin lihaksiin. Lihaskuntoharjoittelun vaikutuksena saat¬†kehitetty√§ tarpeellisen tuen polveen,¬†se on vakaampi ja kest√§√§ yh√§ isompia kuormia.¬†Harjoittelun p√§√§paino on polvea tukevien isojen lihasten vahvistaminen sek√§ yleisesti alaraajojen lihasvoiman parantaminen. Lihasvoimaharjoittelussa on t√§rke√§√§ my√∂s, ett√§ k√§ytett√§v√§ vastus ja kuorma ovat riitt√§v√§t, jotta lihas saa tarpeeksi √§rsykett√§ lihasvoiman kasvattamiseen.¬†

3. Liikkuvuus

  • Polvivaivan hoidossa liikkuvuusharjoittelu on olennainen osa kuntoutusta. Esimerkiksi polven nivelrikossa on tyypillisist√§, ett√§ polvien nivelten liike heikkenee kulumamuutosten my√∂t√§. Ajattele tilanne, jossa polkupy√∂r√§n ketjuja ei ole rasvattu. Ketjut eiv√§t liiku ja rahisevat. Ne pit√§√§ rasvata. T√§ss√§ polvinivelen "rasvaus" tapahtuu liikkuvuusharjoitusten avulla. Kun nivelpintoihin tulee riitt√§v√§sti liikett√§ ja polven liikelaajuus paranee, niin¬†yleinen kankeus h√§vi√§√§ ja p√§√§set erilaisiin asentoihin sujuvasti.

 

Nämä kolme asiaa muodostavat kokonaisuuden polven kuntoutuksessa. Jokainen palanen on tärkeä huomioida ja ilman toista polvivaivan kuntoutus harvoin etenee optimaalisesti. Eli polven kuntoutuksessa ja harjoittelussa tarvitsee huomioida hallinta, voima ja liikkuvuus, jotta voimme saavuttaa kivuttoman ja toimivan polvinivelen. 

Usein kysytyt kysymykset

VAIVOISTA VOITTOON VERKOSSA.

 

Lähde nyt mukaan ja hoida polvi kuntoon!

Yksinkertaiset, mutta tehokkaat ja toimivat harjoitteet, joiden avulla pääset polvikivuista pois ja rakennat vahvan sekä toimivan polven!

 

Ohjelman hinta 89‚ā¨.

 

Ja se jää käyttöösi loppuelämäksi!

Valitse itsellesi sopiva maksutapa ja liity mukaan. Meill√§ k√§y maksuv√§lineen√§ my√∂s Smartum, ePassi ja Edenred -maksutavat. Katso maksuohjeet T√ĄST√Ą.

 

Kyllä, haluan mukaan!