Lonkka Kuntoon -verkkovalmennus

 

Kuntouta lonkka toimivaksi ja kivuttomaksi, jotta voit jälleen liikkua vapaasti.

 

OMT-fysioterapeutin rakentama kokonaisvaltainen ohjelma lonkkavaivan kuntouttamiseen.

 

Huomaat, kuinka askel tuntuu kevyeltä ja mieli on virkeä, kun pystyt liikkumaan rajoituksetta ilman lonkkavaivoja.

 

L√§hde mukaan t√§st√§ kampanjahintaan vain 59‚ā¨! (norm. hinta 89‚ā¨)

00

P√ĄIV√Ą√Ą

00

TUNTIA

00

MIN

00

SEK

Kärsitkö lonkan alueen kivuista? Oletko huomannut lonkan liikkuvuuden vähentyneen? Kipeytyykö lonkka liikkumisessa tai liikkumisen jälkeen jomotuksena? Oletko kokenut nivustaipeeseen tai reiden etuosaan säteilevää kipua?

 

Onko sinulla alaselkäkipua tai säteilyä alaraajaan, vaikka alaselkäsi on täysin terve? Entäpä koetko toistuvia pakarakipuja, joihin ei löydy yhteyttä alaselän vaivaan? Kärsitkö SI-nivelen kivuista?

 

Haluatko liikkua vapaasti ilman kipuja?

Haluatko saada vahvan, toimivan ja liikkuvan lantion, alaselän ja alaraajan lihaksiston, joka kestää kovempaankin kuormaa?

 

Olet saattanut kokeilla venyttelyä, lepoa tai hierontaa vaivan vähentämiseksi, mutta nämä eivät olet auttaneet kuin ehkä hetkellisesti.

 

Lonkka Kuntoon -verkkovalmennus kuljettaa sinut ikävistä lonkan alueen vaivoista ja liikkumisen rajoitteista kohti vahvaa ja toimivaa kehoa, joka kestää arjen tuoman kuormituksen. 

Moikka!

Olen Nea Vallenius, OMT- ja urheilufysioterapeutti ja yksi Verkkofyssarin perustajista. Olen toiminut fysioterapeuttina jo yli 10 vuotta ja kuntouttanut erilaisia lonkkavaivoja, kuten nivelrikosta johtuneita vaivoja.

Pitkän asiakastyön kautta olen koonnut kaikki parhaiten toimivat menetelmät sekä harjoitteet nyt yhdeksi kokonaiseksi ohjelmaksi ja näin myös sinulla on nyt mahdollisuus kuntouttaa lonkkavaiva kotoa käsin kuntoon. 

Lonkka Kuntoon -ohjelma sisältää:

  • Erikoiskoulutetun fysioterapeutin suunnittelema 6 vaiheen harjoituskokonaisuus sek√§ 2 lis√§harjoitusohjelmaa, jonka avulla kuntoutat lonkkavaivan sek√§ lantion, alasel√§n ja SI-vaivan turvallisesti
  • Valmennuksen 6 osaiset vaiheet etenev√§t progressiivisesti kohti vahvaa ja toimivaa lantion ja alaraajan lihaksistoa
    • Jokaisessa osiossa harjoitellaan¬†lonkan alueen hallinnan, liikkuvuuden ja voiman harjoitteita
    • Harjoittelu aloitetaan perusharjoitteilla, joilla p√§√§set helposti liikkeelle¬†lonkan kuntoutuksessa
    • Sen j√§lkeen etenet askel askeleelta harjoitteisiin, joissa vastusta kasvatetaan kuntoutuksen etenemiseksi
  • Valmisohjelmat sis√§lt√§v√§t¬†seuraavat harjoitusohjelmat:
    • helposti toteutettava kuntoutusohjelma esim. ik√§√§ntyneille
    • arjen valmisohjelma s√§√§nn√∂lliseen harjoitteluun
  • Harjoitusvideoissa liikkeen suorittamisen ohjeet ovat selitetty tarkasti, jolloin pystyt tekem√§√§n liikkeet oikein
  • Osassa harjoitteista tarvitset vastuskuminauhan¬†
  • Ohjelma j√§√§ k√§ytt√∂√∂si¬†ilman aikarajoitusta ja voit palata siihen aina tarpeen tullen
       

Niille, jotka haluavat syventyä aiheeseen, olemme koostaneet tiiviin tietopaketin

Lyhyen opetusosion avulla saat lisää tietoa lonkkavaivaan liittyvistä taustatekijöistä. Näiden ymmärtäminen auttaa sinua motivoitumaan ennaltaehkäisevään harjoitteluun.

  • Taustatietoa lonkkakipujen syist√§ erityisesti nivelrikkoper√§isen kivun
  • Lonkan ja lantion¬†anatomiaa
  • Yhteys lonkan, lantion, SI-nivelen ja alasel√§n vaikutuksista toisiinsa
  • Lonkan¬†kuntoutuksen t√§rkeimm√§t hoitolinjat
  • Lonkan¬†nivelrikon taustatekij√§t
  • Miten ennaltaehk√§iset lonkkavaivoja

 

Saat erikoiskoulutetun fysioterapeutin tuen valmennuksen ajaksi


Saatat tarvita apua esimerkiksi pohtiessasi, missä vaiheessa on järkevää siirtyä harjoittelussa eteenpäin tai epäilet, että harjoite ei toimi toivotulla tavalla ja haluat varmistua asiasta.

  • Suljettu TULE-kuntoon -ryhm√§ Facebookissa
  • Ryhm√§ss√§ on vastaamassa OMT-fysioterapeutti Heli Kallio
  • Ryhm√§ss√§ voit kertoa harjoittelusi etenemisest√§ ja onnistumisista
  • Voit kysy√§ sinua askarruttavia asioita suoraan OMT-fysioterapeutilta
  • Ryhm√§n tavoitteena on my√∂s motivoida toinen toisiamme

 

Saat siis yksinkertaiset mutta tehokkaat harjoitteet, joiden avulla voit nousujohteisesti kuntouttaa lonkkavaivasi kuntoon.
Harjoittele vain 3 kertaa viikossa 15 minuuttia kerrallaan ja huomaat, kuinka lonkkavaiva alkaa helpottamaan
Erikoiskoulutetun fysioterapeutin ammattitaidolla suunniteltu ohjelma, jossa emme vaivaa päätäsi vaikealla ammattisanastolla, vaan käytämme selkeää ja yksinkertaista kansankieltä.
 
Ohjelma sisältää kaiken tarvittavan, mitä vahva ja toimiva lonkka vaatii!

 

Pitkäaikaisia tuloksia jopa 6 viikossa. Huomaat edistyksen jo muutaman viikon harjoittelun jälkeen!

 

Kuntouta lonkkavaivasi terveeksi ja toimivaksi, niin voit jälleen nauttia liikkumisesta ilman rajoitteita.

Lonkka Kuntoon -ohjelma antaa sinulle kaiken tämän:

‚úĒÔłŹ¬†Miten p√§√§set eroon¬†ik√§vist√§ lonkkakivuista, jotka rajoittavat liikkumista

‚úĒÔłŹ Miten saavutat¬†vahvan alaraajan lihaksiston, joka tukee¬†lonkkaa

‚úĒÔłŹ Miten voit ennaltaehk√§ist√§¬†lonkan nivelrikkoa

‚úĒÔłŹ Miten rakennat¬†vahvan tuen lonkkaan, jonka avulla ennaltaehk√§iset akuutteja vammoja

‚úĒÔłŹ Saat vahvan ja tukevan lihaksiston, joka kest√§√§ rasitusta enemm√§n

‚úĒÔłŹ Mit√§ tehd√§, jos vaiva on ollut jo vuosia

‚úĒÔłŹ¬†Kuinka¬†p√§√§set "k√∂nkk√§√§v√§st√§" liikkeest√§ eroon¬†

‚úĒÔłŹ¬†Opit¬†alaraajojen oikean linjauksen, jolloin kuormitus jakautuu¬†alaraajoihin tasaisesti

‚úĒÔłŹ Huomaat, miten k√§vely tuntuu luonnolliselta ja rennolta

‚úĒÔłŹ¬†Miten sanot hyv√§stit¬†liikerajoituksille

‚úĒÔłŹ Kuinka saat lonkkanivelen¬†stabiiliksi

‚úĒÔłŹ Tiivis tietopaketti¬†lonkan kuntoutuksen t√§rkeimmist√§ tekij√∂ist√§

Saatat maksaa jopa 500‚ā¨ fysioterapeutin vastaanottok√§ynneist√§¬†lonkan kuntoutuksessa.

 

Lisäksi saatat maksaa kipulääkkeistä- ja geeleistä vuositasolla jopa useita satoja euroja, mutta ne eivät tuo lonkan ja lantion tarvittavaa vahvistusta, hallintaa ja liikkuvuutta, joita tarvitset saadaksesi lonkkasi kuntoon.

 

Nyt saat moninverroin edullisemman ratkaisun, jolla saavutat pitkäaikaisia tuloksia. Saat tutkitusti toimivat ja käypähoitosuosituksiin perustuvat keinot lonkan kuntoutukseen.

 

Valmis ohjelma, jossa on kaikki tarvittavat harjoitteet ja ohjeet yhdessä paketissa. Ja kaikki materiaali jää käyttöösi loppuelämäksi!

 

Ohjelman hinta vain 89‚ā¨!

Lonkka Kuntoon -verkkovalmennus nyt kes√§kampanjassa vain 59‚ā¨!

 

Lähde mukaan tästä

Tarjous on voimassa

00

P√ĄIV√Ą√Ą

00

TUNTIA

00

MIN

00

SEK

Näin valmennus toimii ja pääset mukaan:

 

ūüĎȬ†Klikkaa ostonappia jolloin siirryt maksusivulle. Valitse itsellesi sopiva maksutapa ja t√§yt√§ maksutiedot

ūüĎȬ†Meill√§ k√§y maksuv√§lineen√§ my√∂s Smartum, ePassi ja Edenred -maksutavat. Katso maksuohjeet¬†T√ĄST√Ą.

ūüĎȬ†Oston j√§lkeen saat¬†ohjelman tunnukset s√§hk√∂postiisi

ūüĎȬ†Kun kirjaudut sis√§√§n¬†verkkovalmennukseen,¬†l√∂yd√§t sielt√§ kaikki ohjelmat sek√§ opetusosion

ūüĎȬ†Teet harjoitusohjelmia 3 kertaa viikossa vain 15 min ajan ja huomaat¬†eron olemuksessasi heti!

ūüĎȬ†Harjoitteet ovat suunniteltu k√§yp√§hoitosuosituksen mukaisesti, yleisesti hyv√§ksytyill√§ malleilla.

ūüĎȬ†Voit tehd√§ harjoitteet juuri silloin, kun sinulle itsellesi sopii

ūüĎČ Harjoitusohjelmat¬†ja muu materiaali j√§√§v√§t k√§ytt√∂√∂si loppuel√§m√§ksi

ūüĎȬ†Jokainen harjoite on videona ja selke√§sti ohjeistettuna, joiden avulla on helppo harjoitella

 

Mik√§li sinulla on mit√§ tahansa kysytt√§v√§√§, ota rohkeasti yhteytt√§ [email protected]¬†

LIS√ĄKSI MEILL√Ą ON 30 P√ĄIV√ĄN TYYTYV√ĄISYYSTAKUU!


Koska olemme varmoja siitä, että saat tuloksia valmennuksemme avulla, niin annamme sinulle 30 päivän tyytyväisyystakuun, jotta voit kokeilla valmennusta riskittömästi.

Mikäli kokeilujakson jälkeen tuntuu siltä, että et ole tyytyväinen tai saanut tuloksia valmennuksessa, niin ilmoita siitä ja palautamme rahasi. Emme vaadi erikseen syytä palautukseen.

Kenelle Lonkka Kuntoon -ohjelma sopii?

Jos tunnistat itsesi seuraavista asioista, tämä ohjelma sopii sinulle erinomaisesti.

 

ūüó£ Sinulla on¬†lonkassa kulumaa eli nivelrikkoa

ūüó£ Sinulla on todettu SI-nivelvaiva

ūüó£ Sinulla on ep√§m√§√§r√§isi√§ kipuja lantion ja alasel√§n alueella

ūü󣬆Olet k√§rsinyt pitk√§√§n lonkkavaivasta, etk√§ ole saanut pitk√§aikaista apua¬†hieronnasta tai voiteista

ūü󣬆Lonkkaan ilmaantuu kipua k√§velless√§

ūüó£ Kun nouset tuolilta yl√∂s, niin¬†lonkka tuntuu kankealta

ūü󣬆Lonkassa¬†on lepos√§rky√§ esim. √∂isin

ūüó£ Lonkan lis√§ksi s√§rky levi√§√§ my√∂s alasel√§n, pakaran ja alaraajojen alueelle

ūü󣬆Lonkan ja lantion¬†liikkuvuus on rajoittunut

ūüó£ Portaiden k√§veleminen on haastavaa

ūü󣬆Sinulla on liikkumisesta johtuvia rasitusper√§isi√§ kipuja

ūüó£ Jos sinulla on alaraajan muita vaivoja, esim.¬†polven¬†tai nilkan alueella

 

Tämä valmennus ei ole sinulle suositeltava, jos sinulla on:

- Akuutti vamma, esim. lonkan labrum-vamma

- Tuore lonkkanivelen tekonivel-leikkaus, jossa lääkäri antaa sinulle aikataululliset hoito-ohjeet 

- Lonkan, lantion tai alaselän äkillinen selvittämätön kiputila

- Vamma, johon sinulle on annettu tarkat ohjeet

Haluan kuntouttaa lonkkani

Nivelrikko on tyypillinen ongelma lonkkavaivoissa

Lonkan kuluma on puhekielen sana ja se tarkoittaa nivelrikkoa eli artroosia. Nivelrikossa nivelpintoja peittävä rustokudos vaurioituu pikkuhiljaa. Kun rusto vähitellen heikkenee ja ohenee, syntyy kipua niveltä ympäröiviin rakenteisiin. Muutokset tapahtuvat yleensä hitaasti vuosien kuluessa. Lonkan nivelrikon oireita ovat jomottava paikallinen kipu, joka voi liikkuessa pahentua. Tyypillistä on myös säteily reiden etuosassa. Nivelrikon oireita ovat myös lonkan jäykkyys erityisesti aamuisin tai pitkän istumisen jälkeen, kun lähdet liikkeelle. Konkreettisesti nivelrikon vaikeudet huomaa esimerkiksi arkisissa toiminnoissa, kun nouset autosta ylös, kävelet rappuset erityisesti alaspäin tai kyykistyt ottamaan tavaraa lattialta.

Lonkan kulumaa ei pysty kokonaan parantamaan, mutta oikealla kuntoutuksella pystytään ennaltaehkäisemään ja ylläpitämään lonkan toimintaa normaalina. Näin sinulla on parempi mahdollisuus välttää lonkan tekonivel-leikkaus. Lonkan nivelrikossa käypähoitosuositus suosittelee ensisijaisesti sopivaa terapeuttista harjoittelua ja liikuntaa.

Miten SI-nivel vaiva vaikuttaa lonkkaan ja lantioon?

SI-nivel tyypillisesti jakaa kuormitusta alaselän, lantion ja lonkan alueella ja keventää lantioon kohdistuvaa rasitusta. SI-nivel vaiva voi aiheuttaa lonkan vaivoja tai lonkan vaiva voi myös aiheuttaa SI-nivelen vaivoja. SI-nivelperäinen kipu poikkeaa lonkkanivelen etureiden säteilykivusta niin, että SI-nivel säteilee epätarkemmin ja vaihdellen koko alaraajan alueella. Muita tyypillisiä SI-nivel vaivan oireita ovat alaselän tai pakaran yläosan kipu. SI-nivelperäinen kiputila usein herättää öisin, jos varsinkin nukut kivunpuoleisen kyljen päällä. 

Yleensä lonkan kuntoutus parantaa samalla myös SI-nivel vaivoja. Kun harjoittelussa huomioidaan lantion hallinta ja vahvistus sekä liikkuvuus, ne kaikki vaikuttavat myös SI-nivelen hyvinvointiin.

Miten lantion epätasapaino vaikuttaa lantion alueen vaivoihin?

Nivelten, lihasten ja muiden rakenteiden yhteistoiminta on perusta koko kehon toiminnalle. Lonkkanivelen, SI-nivelen ja alaselän vaivat voivat liittyä toisiinsa sekä osin oireilla samalla tavalla. Jos lantion alueella on epätasapainoa, se voi vaikuttaa laaja-alaisesti. Silloin lihaksiin syntyy mm. epätasapainoa, jolloin osa lihaksista voi olla heikot, yliaktiiviset, lyhentyneet tai pidentyneet. Esimerkiksi heikon pakaralihaksen seurauksena takareisi voi olla yliaktiivinen ja kireä. Tällöin pakara ei tee työtä optimaalisesti, kun sen pitäisi vaikkapa kävellessä ja isompi kuormitus kohdistuu silloin takareiteen. Tämä aiheuttaa pidemmällä aikavälillä epätasapainoa lanton seudulle.

Nivelten osalta kuormitus jakautuu epätasaisesti nivelpinnalle, josta seuraa mm. liiallista kuormitusta niveleen. Esimerkiksi epätasapainosta johtuen, lonkan alueen tyypillinen seuraus on lonkan bursiitti eli limapussin tulehdus. SI-nivelen osalta tapahtuu epätasainen vääntö lantioon ja se voi oireilla epämääräisesti pakaran alueella ja säteillä jopa alaraajaan asti. Lantion epätasapainon myötä myös alaselkään kohdistuu epätasaista kuormitusta sekä rangan pikkuniveliin että välilevyyn. Jatkuva paine selkärankaan aiheuttaa toistuvia alaselkävaivoja.

Pitkään jatkunut lantion epätasapaino voi aiheuttaa ongelmia myös polven ja nilkan alueelle. Koko lantion alueen epätasapaino on tyypillistä ja siihen voidaan vaikuttaa kohdistetuilla harjoitteilla, jotka parantavat lantion, alaselän ja alaraajojen lihastasapainoa, nivelten liikkuvuutta sekä asennon hallintaa.

Lonkan kuntoutuksessa kolme tärkeintä asiaa on:

 

1. Hallinta

  • Lonkkanivelen merkitys liikkumisessa on todella olennainen. Siit√§ syyst√§¬†lantion, lonkan ja¬†alaraajojen hallinta on t√§rke√§√§. Mik√§li hallinnassa on haasteita, se voi vaikuttaa lonkan, lantion, alasel√§n ja alaraajonen alueelle.¬†Lonkan kuormitus esimerkiksi k√§velless√§ jakautuu ep√§tasaisesti nivelpinnalla aiheuttaen virheellist√§ liikemallia, joka kuormittaa¬†lonkkanivelt√§ ep√§tasaisesti aiheuttaen kiputiloja lonkkaan. Kun opit hallitsemaan ja tunnistamaan lantion ja alaraajojen oikeat asennot, niin silloin harjoittelun kuormitus kohdistuu parhaalla mahdollisella tavalla sek√§ niveleen ett√§ lihakseen. Siksi kehon hallinta on kaiken harjoittelun perusta.

2. Voima 

  • Hallinnan lis√§ksi¬†lantiota ja lonkkaa t√§ytyy my√∂s vahvistaa.¬†Kun¬†lantiota ja lonkkaa¬†tukevat lihakset eiv√§t aktivoidu oikein ja lihastuki on t√§st√§ syyst√§ heikentynyt lonkkanivelen ymp√§rill√§, niin t√§st√§ voi seurata lonkkavaivoja kuten nivelrikkoa. T√§m√§n vuoksi harjoittelun tavoitteena on saada¬†lantion ja lonkan tukevien lihasten toiminta normalisoitua ja vahvistettua.¬†Kohdistettu lihaskuntoharjoittelu on paras tapa aktivoida oikeaa lihaksistoa ja saada lihasvoimaa¬†lonkkaa tukeviin lihaksiin. Lihaskuntoharjoittelun vaikutuksena saat¬†kehitetty√§ tarpeellisen tuen lonkkaan,¬†se on vakaampi ja kest√§√§ yh√§ isompia kuormia.¬†Harjoittelun p√§√§paino on¬†lantion ja lonkan alueen¬†tukevien isojen lihasten vahvistaminen sek√§ yleisesti alaraajojen lihasvoiman parantaminen. Lihasvoimaharjoittelussa on t√§rke√§√§ my√∂s, ett√§ k√§ytett√§v√§ vastus ja kuorma ovat riitt√§v√§t, jotta lihas saa tarpeeksi √§rsykett√§ lihasvoiman kasvattamiseen.¬†

3. Liikkuvuus

  • Lonkkavaivojen hoidossa liikkuvuusharjoittelu on olennainen osa kuntoutusta. Lonkkanivel on pallonivel ja sen kuuluu liikkua mahdollisimman laajasti mahdollistaen lantion ja alaraajojen normaalin toiminnan. Mik√§li liikkuvuus heikkenee, se vaikeuttaa arkista tekemist√§¬†kuten¬†k√§vely√§ ja erityisesti liikunnan harrastamista. Lonkan nivelrikossa on tyypillisist√§, ett√§¬†lonkan nivelten liike heikkenee kulumamuutosten my√∂t√§. Kun nivelpintoihin¬†saadaan kohdistettujen¬†harjoitteiden avulla¬†riitt√§v√§sti liikett√§ ja¬†lonkan liikelaajuus paranee, niin¬†yleinen kankeus h√§vi√§√§ ja¬†arki sujuu paremmin.

 

Nämä kolme asiaa muodostavat kokonaisuuden lonkan kuntoutuksessa. Jokainen palanen on tärkeä huomioida ja ilman toista lonkkavaivan kuntoutus harvoin etenee optimaalisesti. Eli lonkan kuntoutuksessa ja harjoittelussa tarvitsee huomioida hallinta, voima ja liikkuvuus, jotta voimme saavuttaa kivuttoman ja toimivan lonkkanivelen. 

Usein kysytyt kysymykset

VAIVOISTA VOITTOON VERKOSSA.

 

Lähde nyt mukaan ja hoida lonkka kuntoon!

Yksinkertaiset, mutta tehokkaat ja toimivat harjoitteet, joiden avulla pääset lonkkakivuista pois ja rakennat vahvan sekä toimivan kehon!

 

Ohjelman normaalihinta¬†on 89‚ā¨.

L√§hde mukaan nyt kes√§kampanjahintaan vain 59‚ā¨!¬†

 

Ohjelma jää käyttöösi loppuelämäksi!

Valitse itsellesi sopiva maksutapa ja liity mukaan. Meill√§ k√§y maksuv√§lineen√§ my√∂s Smartum, ePassi ja Edenred -maksutavat. Katso maksuohjeet T√ĄST√Ą.

 

Kyllä, haluan mukaan!

Tarjous voimassa

00

P√ĄIV√Ą√Ą

00

TUNTIA

00

MIN

00

SEK